Hvad kan Datingkongen – Morten Wagner lære dig om forandringskommunikation?

Du kender det sikkert, du har truffet en beslutning – en upopulær én af slagsen.

Du har eksempelvis besluttet dig for, at livet er for kort til julefrokoster med svigerfamilien.

Derfor finder du lynsnart ud af, at du er nøødt til at tilbringe lige netop den julefrokost-dag alene på den mindfull-agtige måde.

Eller

Måske har du fået den tvivlsomme ære at kommunikere de omstruktureringer ud i jeres organisation, der skal styrke det tværgående samarbejde og agiliteten.

Et budskab som enhver kan se er en sparerunde – med mindre – selvfølgelig man er døv, blind og tungnem.

Så hvad gør du, når du skal håndtere de upopulære emner?

Jo, du trækker på Morten Wagners erfaringer. Du ved, ham der startede Dating.dk.

I sin bog Datingkongen (du kan købe den her) afslører han, hvordan han har kommunikeret succesfuldt med flere piger, end de fleste når at møde på et helt liv:

”Jeg sørgede for at være helt bold, når jeg skrev til en pige. Det fandt jeg hurtigt ud af, at de godt kunne lide. De har hørt de der romantiske historier 10.000 gange før. Fyre, der siger tingene ligeud er anderledes”.

Det interessante i den her sammenhæng er, at det er meget basal kommunikationsteori, Morten Wagner har testet af på egen krop.

Morten Wagners mange piger oplevede ham som troværdig, fordi han udtrykte sig direkte og uden omsvøb.

Og det er jo lige præcis, det der er målet, når du skal kommunikere forandringer: at fremstå troværdig og vække tillid hos modtagerne.

Problemet er, når du begynder at pakke dine trælse budskaber ind i fordele frem for at sige det, som det er. Så bliver det uklart, hvad din hensigt reelt er, og det skaber utryghed og modvilje.

Så drop indpakningerne, næste gang du skal kommunikere til jeres organisation eller kunder, og sig det som det er - The Morten Wagner Style.


Vil du lære, hvordan du selv kan kommunikere tillidsvækkende og troværdigt – også i svære situationer,
så tilmeld dig mit spritnye 

online kursus: Personlig Branding – øg din gennemslagskraft.
 

Det koster 0 kr.
 

Du lærer hvordan du:

  • Bruger storytelling i din kommunikation
  • Bliver tydelige når du taler og skriver
  • Skaber et personligt brand


Tilmeld mig her:

 

Vi ses om lidt på den anden side.

/Marie Claire